niedziela, 30 września 2012

Najbliższe sprawdziany kl. IV

5 X 2012r. - sprawdzian z głosek i liter

Zakres umiejętności:
Uczeń: 
- potrafi zdefiniować: co to jest litera i głoska
- potrafi podzielić wyraz na litery i głoski
- zna funkcje głoski "i"
- potrafi podzielić wyraz na sylaby
- potrafi posługiwać się słowniczkiem ortograficznym

15 X 2012r. - test ze znajomości lektury pt. "Opowieści z Narni: Lew, czarownica i stara szafa"

Jeśli ktoś jeszcze nie ma egzemplarza lektury, to proszę się do mnie zgłosić na przerwie.

środa, 26 września 2012

Dyktando kl. IV

28.09.2012r. uczniowie kl. IV napiszą dyktando. Proszę przypomnieć sobie ogólne zasady ortograficzne.

Zajęcia pozalekcyjne

W związku ze zmianą planu zajęć zajęcia dodatkowe z języka polskiego również ulegają zmianie. Uczniowie kl. IV-VI mogą uczestniczyć w kółku dziennikarskim oraz w konsultacjach z języka polskiego.

kółko dziennikarskie - konsultacje środa 13 30 - 14 15
kółko dziennikarskie - konsultacje środa 14 25 - 15 10

konsultacje kl. VI - piątek 12 35 - 13 20 (co drugi tydzień)

Dyktando kl. VI

Przypominam, że 28.09.2012r. (piątek) uczniowie klasy VI piszą dyktando sprawdzające znajomość zasad ortograficznych. Proszę rzetelnie podejść do tematu. Powodzenia!

Konkurs przedmiotowy z języka polskiego z elementami historii

8 listopada 2012 r. odbędzie się etap szkolny konkursu przedmiotowego z języka polskiego z elementami historii. W regulaminie konkursu jako literaturę dodatkową podają - Rene Goscinny "Nieznane przygody Mikołajka" (niebieska okładka). Życzę przyjemnej lektury.

poniedziałek, 10 września 2012

Nowe przygody Mikołajka

Posłuchajcie fragmentu książki pt. "Nowe przygody Mikołajka" w wykonaniu Jerzego Stuhra. Może Was zainteresuje i sięgnięcie po tą publikacje.

http://youtu.be/w-qWZIrmCy0

wtorek, 4 września 2012

KONKURS NA WIERSZ O BARANOWICACH

Z okazji 600-lecia dzielnicy Baranowice zapraszamy wszystkich uczniów do wzięcia udział w konkursie poetyckim na wiersz dotyczący naszej dzielnicy.

Cele konkursu:
1)     zachęcenie miłośników pisania do prezentowania własnych umiejętności,
2)     promowanie dziecięcej i młodzieżowej  twórczości,
3)     kultywowanie pamięci o ludziach i wydarzeniach związanych z Baranowicami
4)     rozwijanie wrażliwości i wyobraźni twórczej.

Czas trwania konkursu: od 5 września do 26 września 2012 roku.

Regulamin:
1)    Zapraszamy do udziału w konkursie uczniów klas I- III, IV – VI.
2)    Uczniowie piszą wiersz związany z Baranowicami.
3)    Prace należy składać w:
pokoju nauczycielski- tytuł pracy, autorzy pracy.
4)    Ogłoszenie wyników konkursu: początek października 2012r.

Kryteria oceniania:
1)     walory literackie pracy
2)     poprawność stylistyczna i językowa,

SZKOLNA HUMANISTYCZNA LIGA ZADANIOWA

Od września, już tradycyjnie, rusza szkolna liga zadaniowa z języka polskiego. Zapraszam wszystkich chętnych do licznego udziału i powalczenia o dodatkowe oceny.


REGULAMIN

SZKOLNEJ HUMANISTYCZNEJ LIGI ZADANIOWEJ
W roku szkolnym 2012/2013
dla uczniów kl. IV-VI
(konkurs całoroczny)


Cele humanistycznej ligi zadaniowej:
§       wyszukiwanie uczniów zdolnych o zainteresowaniach humanistycznych,
§       pogłębianie wiedzy humanistycznej,
§       popularyzacja języka ojczystego,
§       upowszechnianie kultury ojczystej.

Regulamin konkursu:
1.    Zadania konkursowe będą dostępne u polonistów.
2.     Uczestnikiem ligi może być każdy uczeń kl. IV-VI.
3.     Uczestnikiem ligi zostaje się po złożeniu u nauczyciela polonisty rozwiązania przynajmniej jednego zadania z danego miesiąca.
4.    Moment przystąpienia do ligi można wybrać dowolnie.
5.    Rozwiązania zadań należy składać u polonistów, powinny być pisane bardzo starannie i czytelnie.
6.     Ranking uczestników będzie publikowany na gazetce ściennej.
7.    Zadania powinny być rozwiązywane samodzielnie, dlatego też nauczyciel przyjmujący rozwiązanie może dokonać sprawdzenia samodzielności rozwiązania.
8.    W czerwcu nastąpi podsumowanie konkursu. Zwycięzcą zostanie uczestnik, który otrzymał najwięcej punktów.
9.    Regulamin może w trakcie roku szkolnego ulegać modyfikacjom.

KONKURS


KONKURS POLONISTYCZNO-INFORMATYCZNY NA PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ DOTYCZĄCĄ JANUSZA KORCZAKA

Z okazji Roku Janusza Korczaka zapraszamy uczniów klas IV-VI do wzięcia udział w szkolnym konkursie na prezentację multimedialną dotyczącą Janusza Korczaka.

REGULAMIN KONKURSU


§ 1
1. Konkurs jest przeznaczony dla uczniów ZSP nr 5 w Żorach.
§ 2
2. Przedmiotem konkursu jest przygotowanie prezentacji multimedialnej dotyczącej Janusza Korczaka.
§ 3
3. Cele konkursu:
• popularyzacja wiedzy o osobie Janusza Korczaka,
• rozwijanie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną, 
• kształtowanie umiejętności selekcji potrzebnych informacji, 
•  wdrażanie do korzystania z różnorodnych źródeł informacji z poszanowaniem praw autorskich, 
§ 4
4. Sposób przeprowadzenia konkursu:
Prace mogą być wykonywane indywidualnie bądź w zespołach 2/3-osobowych.
Prezentacja zgłoszona do konkursu powinna być wykonana w programie  PowerPoint (pakiet programu Microsoft Office) bądź w programie Impress (pakiet OpenOffice) i zapisana w formacie umożliwiającym otwarcie jej bezpośrednio w  w/w programach (z rozszerzeniem *.ppt, *.odp  jak również jako prezentacja z rozszerzeniem *.pps). Jako nazwę plików należy wpisać swoje nazwisko i imię.
W prezentacji powinny być zawarte informacje o wykorzystywanych materiałach źródłowych oraz
o autorach pracy. Kryteria oceniania prac wykonanych indywidualnie i zespołowo są takie same.
§ 4
5. Miejsce i termin składania prac: prace należy dostarczyć na płycie CD do nauczycieli organizujących konkurs: Sabina Wiśniewska, Małgorzata Lajdamik. Prace przyjmowane będą do dnia  26.09.2012r. 
§ 5

6. Kryteria oceny prac konkursowych:
Wynik konkursu zostanie opublikowany na stronie internetowej oraz na tablicy informacyjnej, a najlepsze prace zostaną pokazane w Tygodniu Języka Ojczystego.
6.1. Komisja będzie najwyżej oceniała prace:
- prezentujące temat w sposób interesujący i przyciągający uwagę,
- charakteryzujące się oryginalnym ujęciem tematu i ciekawymi przemyśleniami
- napisane językiem zrozumiałym, mające walory edukacyjne i popularyzacyjne
6.2. Oceniana będzie również:
- estetyka i efekt wizualny
- zawartość prezentacji
- grafika i cała szata graficzna 
- przejrzystość
- techniczna poprawność wykonania

Pracowite pszczółki

Dziękuję bardzo wszystkim osobom z kl. V i VI, które zaangażowały się w przygotowanie programu artystycznego z okazji Dożynek. Poświęciliście na to dużo czasu i energii. Myślę, że bawiliście przy tym dobrze. Jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego. Spisaliście się znakomicie. Brawo!


                                                             Bzzzzzz bzzzzzzzzzzzz

Diagnoza

7 września uczniowie kl. IV i VI napiszą diagnozę wstępną (zewnętrzną) przygotowaną przez WSiP.

Zajęcia pozalekcyjne z języka polskiego dla kl. IV-VI

Zapraszam wszystkich chętnych na I spotkanie kółka dziennikarskiego, które odbędzie się 5 września (środa) o godzinie 13 30. Będzie to spotkanie organizacyjne, na którym podzielimy się zadaniami.

Konsultacje z języka polskiego dla kl. IV-VI - czwartek 13 30- 14 00.

Zapraszam!